sunnuntai 14. kesäkuuta 2020

Ensi kertaa Kentuckyssa

John A. Roebling -silta yhdistää Ohion Cincinnatin ja Kentuckyn Covingtonin. Kuva Kentuckyn puolelta.
Joitakin vuosia olin konferenssimatkalla Yhdysvalloissa, Ohion Cincinnatissa. Sain yhdistetttyä reissuun pari vapaapäivää. Yhden käytin käytin kävelemällä Cincinnatista sillan yli Kentuckyn puolelle naapurikaupunkiin Covingtoniin. En varsinaisesti nähnyt siellä mitään mieleen jääviä nähtävyyksiä, mutta muuten ensikohtaamiseni Kentuckyn kanssa oli... unohtumaton.

Ensimmäinen tapaamani kentuckylainen käveli vastaani heti sillan päässä. Kyseessä oli joulupukiksi pukeutunut ilmeisen koditon mies. Hän siis todellakin oli pukeutunut täyteen, riemukkaan punaiseen, joskin hyvin likaiseen, joulupukkivarustukseen, lakkia myöten. Parta hänellä oli omasta takaa. Mainittakoon, että oli syyskuu ja lämpötila 29 astetta.

Seuraavaksi huomasin paikallisen vaateliikkeen mainostavan edullisia t-paitoja, joten poikkesin ostamaan pari sellaista. Myyjä, minua huomattavasti nuorempi nainen, kutsui minua "kullannupuksi" ("sweetheart").

Tässä vaiheessa totesin, että tilanne vaati oluen juomista, joten pistäydyin sopivasti kohdalle sattuneeseen pubiin. Tarjoilija paitsi kysyi paperit (olin jo tuolloin yli 40), myös tarjosi minulle työpaikkaa kyseisessä ravintolassa. Kieltäydyin uvedoten ulkomaalaisuuteeni. Tämä tapahtui juuri ennen vuoden 2016 Yhdysvaltain presidentinvaaleja. Kuultuaan että olen Suomesta tarjoilija puhkesi useamman minuutin monologiin, joka pääosin käsitteli Donald Trumpia. Hänet tarjoilija kirosi mm. siksi että tämä presidenttinä myisi koko Amerikan Vladimir Putinille. Jätin ison tipin.

Join tietysti paikallisen oluen, ja Kentucky Old Fashioned Barrel Alea voin kyllä varauksetta suositella.
Kävin ensi kertaa Kentuckyssa 20.9.2016.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti